Vraag het uw OPTIEKadviseur - stylingadvies

Beste Opticien,

Leuk om te horen dat opticiens belangstelling hebben voor mijn manier van adviseren.

De briladviezen die ik als de Brillenstylist geef, gaan verder dan montuur en techniek. Ik geef de opticien er een handige tool mee in handen. Ook zijn ze leerzaam en overtuigend voor de klant. Behalve de gezichtsvorm en kleuren van een klant kijk ik naar onder andere de wenkbrauwen, kaaklijn, sproeten en contrasten. Een bril is het ideale accessoire waarmee je al het moois kunt versterken en andere kenmerken kunt verdoezelen. Kies je bij sproeten voor een glad, egaal en glanzend montuur, dan vallen ze meer op. Ook de lijnen en vormen in het gezicht zijn belangrijk. Deze persoonlijke kenmerken zijn bij elke klant weer anders, want als opticien weet je dat ieder gezicht uniek is. Deze informatie combineer ik met de persoonlijke stijl en wensen van de klant, en zo kom ik tot een advies.

Elke klant krijgt standaard een gezichtsscan, die vergelijkbaar is met een oogmeting. Dit kun jij ook leren! Op basis van de scan kun je klanten snel en efficiënt een onderbouwd briladvies geven op 4 verschillende niveaus. Al is het nog zo druk in de zaak, de gezichtsscan kan altijd. Vervolgens kunnen klanten precies benoemen wat een bril met hun uitstraling doet en waarom de ene bril beter staat dan de andere.

Door deze techniek standaard toe te passen, heb je er een marketingtool bij waarmee je je onderscheidt in de concurrerende optiekbranche.

© Optiek Adviseurs  |